Friday, April 30, 2010

hBi5 Bl@Ja.....imbas kembali...

akhirnya....penderitaan aku berakhir....
aku berjaya gak hbiskn pengajian dlm mechanical engineer....
wlaupn aku xpnah ska ngn pengajian aku...
aku pnah give up...jtuh bangun aku smasa blaja...
smua tu xkn aku lupakn....

tahun 1: aku give up dengan kputusan kerajaan...kerana letak aku utk amik kjuruteraan mekanikal...
dr SPM aku mmg minat kimia...aku ska dengan tindak blas....ttibe aku kne amik yg berkaitn dengan fizik..
aku sambil lewa ngn aper yg aku blaja....

tahun 2: aku megalami konflik dlaman...bile aku mula lupa asal usul aku...lewat tahun 1...aku bercinta dengn sorg pmpn yg jahanm....yg jhanamkn idup aku....yg wat aku down sgt2.....pd thun nie jgak nightmare pd aku...coz aku kemalangan....tgn kanan aku ptah....tp aku gagahkn juga amik exam...shingga kdudukan ibu jari aku lari dr kdudukan asl....

tahun 3: aku mgalami konflik lg.....kali nie...akhir thun 2...aku bjumpa ngn A....n i have a gud moment wif her...but....kitorg clash...tnpa sebab....so aku depressed...at da same time aku kne posting praktikal kt mersing....aku sibukkn dri aku ngn kjer...n melayan krenah abg2 engineer kt sna....dorg mmg best.....dlm dorg buli2 aku....dorg xpnah kdekut ilmu nk bg kt aku....kdg2 aku rsa cm aku nie bdoh giler...nsib baik aku ade blaja lukisan kejuruteaan...abg2 nie jgakla...punca aku bangkit...n fhm per yg aku pnah blaja b4 nie....

tahun 4: berbekalkn...semangat waktu praktikal dr abg2 yg pnah buli n ajr aku serta doa kluarga aku...especially mak aku....akhirnya...aku wat pertama kalinya berjaya mendpt DEKAN....yg sblm nie aku xpnah impikan....at least aku berjaya tunaikn jnji aku pd mak aku...aku rsa hepi sgt....dpt hepikn mak aku....
n aku skrg tgh tggu result utk semester ke 2...


p/s: kpd bdk2 yg pnah praktikal ngn aku...n kjer xhbis2 nk mjahanm kn aku....thanx la byk2...
tp kalo kjer xhbis2 stakat nk mbodek jer....xpyah jd engineer...better korg jd "anjing hina"...
xpyah korg nk tnjuk baik ngn abg2 engineer kt tmpt kjer....tp kt luar...prngai lg jhanam dr aku....
at least aku xpnah propa ngn abg2 engineer tu...
n thanx juga coz...sebarkn bnda2 bruk...yg aku xpnah tw lgsg hjung pangkal...kalo rsa dri tu di phak yg btul...
pe kes men citer belakang??? kesian aku tgk korg...pkai tudung bagai...nmpk suci..tp hati gelap...dengki...smua la...aku tw korg xkn baca...tp...aku hrpla...korg sedar dri skit...b4 nk citer ttg org len...
aku pn bkn baik sgt.....tp aku xdela perangai jahanm cm korg...mbodek xhbis2...citer perkara2 bruk..kalo aku buka citer aper yg korg wat blkg abg2 engineer tu...bru korg tw langit tinggi ke rendah...xperla...arini korg wat aku....esok lusa...kite xtw...aku terima musibah nie ngn sabar...

No comments:

Post a Comment